Субота, 04.05.2024, 07:04
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Красноградська вечірня (змінна) школа

Меню сайту
Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

www.mon.gov.ua

http://pedpresa.ua

Методична скарбничка

Матеріал на тему "Дискусія у сучасному педагогічному просторі" Ви можете переглянути та викачати у розділі "Каталог файлів"


Основні типи   уроків та їх структура .

Загальні вимоги до уроку такі:

·         проведення уроку на основі сучасних наукових досягнень, передового педагогічного досвіду, закономірностей навчального процесу;

·         проведення уроку на основі методик гуманних дидактичних концепцій;

·         особистісна спрямованість, тобто забезпечення учням умов для самореалізації та ефективної навчально-пізнавальної діяльності з урахуванням їхніх інтересів, потреб, нахилів, здібностей та життєвих настанов;

·         оптимальне поєднання і системна реалізація на уроці дидактичних принципів;

·         встановлення між предметних зв'язків, які усвідомлюються учнями;

·         зв'язок із раніше засвоєними знаннями, навичками, уміннями, опора на досягнутий рівень розвитку учнів;

·         актуалізація, стимулювання й активізація розвитку всіх сфер особистості учня: мотиваційної, пізнавальної, емоційно-вольової, фізичної, моральної тощо;

·         логічність, вмотивованість і емоційність усіх етапів навчально-пізнавальної діяльності учнів;

·         ефективне застосування сучасних дидактичних засобів, особливо — комп'ютерних;

·         тісний зв'язок із життям, першою чергою — з особистим досвідом учня;

·         формування практично необхідних знань, навичок, умінь, ефективної методики навчально-пізнавальної діяльності;

·         формування мотивації навчально-пізнавальних дій, професійного становлення, потреби постійної самоосвіти;

діагностика, прогнозування, проектування і планування кожного уроку Окрім цього, кожен урок має сприяти ефективній реалізації основних функцій дидактичного процесу — освітньої, розвиткової, виховної та самовдосконалення.

 

Виховні вимоги до уроку:

·         формування і розвиток в учнів національної свідомості, самосвідомості та ментальності, провідних рис громадянина своєї держави;

·         формування в учнів високої духовності, підвалину якої мають становити загальнолюдські, національні та професійні цінності, широка моральна, правова, екологічна, політична, художньо-естетична й фізична культура;

·         формування і розвиток в учнів активної життєвої настанови, допомога в само актуалізації та самореалізації у навчальному процесі та майбутній професійній діяльності;

·         вміле поєднання дидактичних, розвиткових і виховних завдань кожного уроку та їх творче спрямування на формування і розвиток всебічно і гармонійно розвиненої особистості;

·         формування і розвиток мотивації постійного самовдосконалення і змістовної професійної діяльності шляхом реалізації потенційних інтелектуальних, фізичних та інших можливостей;

·         підпорядкування виховної мети кожного уроку загальній меті виховання тощо.

·          

Розвиткові вимоги до уроку:

·         спрямованість кожного уроку на максимальний розвиток духовних, інтелектуальних, фізичних і творчих здібностей кожного учня, його провідних психічних рис;

·         направленість кожного уроку на «зону найближчого розвитку» учня та її творче проектування і реалізація;

·         проведення занять з урахуванням індивідуально-психічних особливостей кожного учня та активна допомога в його самовдосконаленні тощо.

Дидактичні вимоги до уроку:

·         чітке визначення освітніх завдань кожного уроку та їх творче поєднання із загальною метою вивчення конкретного предмета й формування особистості учня в навчально-виховному процесі;

·         оптимальне визначення змістового компонента кожного уроку з урахуванням особистісної спрямованості навчально-виховного процесу;

·         широке використання методів, прийомів і способів активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів та їхнього творчого розвитку;

·         творчий підхід до обґрунтування методики проведення кожного уроку;

·         опора на загальнолюдські цінності в застосуванні принципів навчання;

·         забезпечення активного зворотного зв'язку, дієвого контролю і управління тощо.

·          

Крім зазначених, обов'язково слід мати на увазі й інші вимоги до уроку:

·         організаційні (чіткість, раціональне використання часу, обладнання, дисципліна тощо);

·         управлінські (цілеспрямованість, оперативність, конкретність, стиль управління тощо);

·         санітарно-гігієнічні (температура, освітленість, працездатність, перевтома тощо);

·         етичні (рішучість, вимогливість, принциповість, справедливість, тактовність тощо);

·         психологічні (врахування індивідуально-психічних особливостей учнів, психічного стану учнів і вчителя, настрою вчителя та ін.) тощо.

 

Основні типи уроків у сучасній  школі:

·         комбіновані (змішані) уроки;

·         уроки засвоєння нових знань;

·         уроки формування навичок і вмінь;

·         уроки узагальнення і систематизації знань;

·         уроки практичного застосування знань, навичок і умінь;

·         уроки контролю і корекції знань, навичок і вмінь.

Така класифікація є найзручнішою для планування, прогнозування діяльності вчителя, обґрунтування методики кожного уроку.

Поурочний план включає :

-дату проведення уроку;

-його порядковий номер за тематичним планом;

- назву;

-тип уроку і його мету;

-структуру уроку; зміст уроку;

-методи роботи вчителя й учнів;

-навчальне обладнання і домашнє завдання.