Субота, 04.05.2024, 07:04 Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Красноградська вечірня (змінна) школа | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Методична скарбничкаМатеріал на тему "Дискусія у сучасному педагогічному просторі" Ви можете переглянути та викачати у розділі "Каталог файлів" Основні типи уроків та їх структура . Загальні вимоги до уроку такі: · проведення уроку на основі сучасних наукових досягнень, передового педагогічного досвіду, закономірностей навчального процесу; · проведення уроку на основі методик гуманних дидактичних концепцій; · особистісна спрямованість, тобто забезпечення учням умов для самореалізації та ефективної навчально-пізнавальної діяльності з урахуванням їхніх інтересів, потреб, нахилів, здібностей та життєвих настанов; · оптимальне поєднання і системна реалізація на уроці дидактичних принципів; · встановлення між предметних зв'язків, які усвідомлюються учнями; · зв'язок із раніше засвоєними знаннями, навичками, уміннями, опора на досягнутий рівень розвитку учнів; · актуалізація, стимулювання й активізація розвитку всіх сфер особистості учня: мотиваційної, пізнавальної, емоційно-вольової, фізичної, моральної тощо; · логічність, вмотивованість і емоційність усіх етапів навчально-пізнавальної діяльності учнів; · ефективне застосування сучасних дидактичних засобів, особливо — комп'ютерних; · тісний зв'язок із життям, першою чергою — з особистим досвідом учня; · формування практично необхідних знань, навичок, умінь, ефективної методики навчально-пізнавальної діяльності; · формування мотивації навчально-пізнавальних дій, професійного становлення, потреби постійної самоосвіти; діагностика, прогнозування, проектування і планування кожного уроку Окрім цього, кожен урок має сприяти ефективній реалізації основних функцій дидактичного процесу — освітньої, розвиткової, виховної та самовдосконалення. Виховні вимоги до уроку: · формування і розвиток в учнів національної свідомості, самосвідомості та ментальності, провідних рис громадянина своєї держави; · формування в учнів високої духовності, підвалину якої мають становити загальнолюдські, національні та професійні цінності, широка моральна, правова, екологічна, політична, художньо-естетична й фізична культура; · формування і розвиток в учнів активної життєвої настанови, допомога в само актуалізації та самореалізації у навчальному процесі та майбутній професійній діяльності; · вміле поєднання дидактичних, розвиткових і виховних завдань кожного уроку та їх творче спрямування на формування і розвиток всебічно і гармонійно розвиненої особистості; · формування і розвиток мотивації постійного самовдосконалення і змістовної професійної діяльності шляхом реалізації потенційних інтелектуальних, фізичних та інших можливостей; · підпорядкування виховної мети кожного уроку загальній меті виховання тощо. · Розвиткові вимоги до уроку: · спрямованість кожного уроку на максимальний розвиток духовних, інтелектуальних, фізичних і творчих здібностей кожного учня, його провідних психічних рис; · направленість кожного уроку на «зону найближчого розвитку» учня та її творче проектування і реалізація; · проведення занять з урахуванням індивідуально-психічних особливостей кожного учня та активна допомога в його самовдосконаленні тощо. Дидактичні вимоги до уроку: · чітке визначення освітніх завдань кожного уроку та їх творче поєднання із загальною метою вивчення конкретного предмета й формування особистості учня в навчально-виховному процесі; · оптимальне визначення змістового компонента кожного уроку з урахуванням особистісної спрямованості навчально-виховного процесу; · широке використання методів, прийомів і способів активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів та їхнього творчого розвитку; · творчий підхід до обґрунтування методики проведення кожного уроку; · опора на загальнолюдські цінності в застосуванні принципів навчання; · забезпечення активного зворотного зв'язку, дієвого контролю і управління тощо. · Крім зазначених, обов'язково слід мати на увазі й інші вимоги до уроку: · організаційні (чіткість, раціональне використання часу, обладнання, дисципліна тощо); · управлінські (цілеспрямованість, оперативність, конкретність, стиль управління тощо); · санітарно-гігієнічні (температура, освітленість, працездатність, перевтома тощо); · етичні (рішучість, вимогливість, принциповість, справедливість, тактовність тощо); · психологічні (врахування індивідуально-психічних особливостей учнів, психічного стану учнів і вчителя, настрою вчителя та ін.) тощо. Основні типи уроків у сучасній школі: · комбіновані (змішані) уроки; · уроки засвоєння нових знань; · уроки формування навичок і вмінь; · уроки узагальнення і систематизації знань; · уроки практичного застосування знань, навичок і умінь; · уроки контролю і корекції знань, навичок і вмінь. Така класифікація є найзручнішою для планування, прогнозування діяльності вчителя, обґрунтування методики кожного уроку. Поурочний план включає : -дату проведення уроку; -його порядковий номер за тематичним планом; - назву; -тип уроку і його мету; -структуру уроку; зміст уроку; -методи роботи вчителя й учнів; -навчальне обладнання і домашнє завдання. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Copyright MyCorp © 2024 Конструктор сайтів - uCoz |