Субота, 04.05.2024, 01:18
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Красноградська вечірня (змінна) школа

Меню сайту
Форма входу
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

www.mon.gov.ua

http://pedpresa.ua

Поради учням

Пам’ятки-поради учням щодо складання державної підсумкової атестації (ДПА) 

1. Перед початком підготовки до іспитів корисно скласти план.
2. Складаючи план підготовки на кожен день, необхідно чітко визначити, що саме сьогодні будете вивчати.

3. Звичайно, добре починати, доки не втомилися, доки свіжа голова, із самого тяжкого, з того розділу, що заздалегідь знаєте гірше. Але буває й так, що займатися не хочеться, в голову нічого не «лізе», одним словом – «немає настрою». У такому випадку корисно починати, навпаки, з того, що знаєте краще, з того матеріалу, що вам найбільш цікавий і приємний.

4. Обов’язково слід чергувати роботу й відпочинок, скажімо, 40-хв. занять, після цього 10-хв. перерва. Можна в цей час зробити домашню роботу чи зарядку тощо.
5. Готуючись до іспиту, не треба прагнути того, щоб прочитати і завчити на пам'ять увесь підручник. Корисно повторювати матеріал із конкретних питань. Прочитавши питання, спочатку згадайте й обов’язково стисло запишіть усе, що ви знаєте з нього, і лише після цього перевірте себе за підручником.
6. У кінці кожного дня підготовки слід перевірити, як ви засвоїли матеріал: знову стисло запишіть зміст усіх питань, що були зроблені в цей день.
7. Готуючись до іспитів, узагалі корисно структурувати матеріал шляхом укладання планів, схем, причому обов’язково потрібно робити це не подумки, а на папері. Така фіксація на папері корисна тому, що при згадуванні, повторенні «про себе» змішуються впізнання і реальне знання, а дізнаватися завжди легше, ніж згадувати. Виникає відчуття, що ніби знаєш, але коли треба переказати його іншим, сказати в голос, воно кудись «вивітрюється». Саме з цим часто бувають пов’язані випадки, коли здається, що ви знаєте, пам’ятаєте, а починаєте відповідати, і відповідь виходить уривками. Тому такими прийомами добре користуватися і протягом навчального року, готуючись до різних занять. До речі, тоді й до іспитів прийдеться менше готуватися. Коли ви записуєте план відповіді, ви стаєте  в позицію людини, що передає свої знання іншим, тобто робите те саме, що й коли ви відповідаєте в аудиторії чи на іспиті. Плани корисні й тому, що їх легко використовувати при короткому повторенні матеріалу та навіть деколи безпосередньо при відповіді на іспиті.
8. Відповіді на найбільш важкі питання доцільно повністю, розгорнуто розповісти своїм близьким, другові-будь-кому, хто захоче слухати, причому намагайтеся це робити так, як вимагається на іспитах. Дуже добре записувати відповідь на магнітофон, а потім послухати себе немовби з боку.
9. Якщо в якийсь момент підготовки до іспитів вам починає здаватися, що це вивчити не можливо і ви ніколи не зможете запам’ятати всього, що вимагається, подумайте про те, скільки з цього предмету ви  вже знаєте, на якому етапі ви знаходитеся і скільки вам ще належить попрацювати, що засвоїти весь матеріал. А після цього зосередьтеся на тому, що вам потрібно вивчити, немовби перекинути місточок між тим, що знаєте, і тим, чого не знаєте. Головне, ніколи не треба намагатися вивчити весь підручник на пам'ять, а треба завжди усвідомлювати, що ваше завдання не визубрити, а зрозуміти. Тому концентруйте увагу на ключових думках.

10. Готуючись до іспиту, ніколи не думайте про те, що «провалитеся», навпаки, малюйте в уяві собі картини тріумфу, легкої переможної відповіді. Думки про можливий провал недаремно називають саморуйнівними. Вони не тільки заважають вам готуватися, створюючи постійну напругу і сум’яття в думках, займаючи в них головне місце, вони до того ж  дозволяють вам нічого не робити або робити все, спустивши рукави(навіщо напружуватися, якщо все одно нічого не вийде).

11. За декілька днів до іспиту обов’язково «програйте» в уяві ситуацію іспиту, уявіть собі в усіх деталях обстановку, комісію, свою відповідь. Намагайтеся робити це якомога конкретніше, детальніше. Але-увага!-сконцентруйтеся на виборі кращої відповіді, кращої форми поведінки, а не на само руйнівних думках про провал, на власні страхи» на них.

 


Факти про куріння

 
·  На нашій планеті палять приблизно 1,3 мільярди людей
· За 1 секунду на Землі викурюється 300 000 цигарок
· Куріння викликає 6 % смертей в усьому світі
· Щорічно від паління вмирає 3 мільйони людей
· Загальна маса недопалків на планеті за 1 рік становить 2 520 000 тонн
 

«Тютюнова» статистика Європи

Згідно з дослідженнями соціологічного центру Єврокомісії «Євробарометра», опублікованого напередодні Всесвітнього дня без тютюну 2010 року, найзавзятіші курці в Європі — греки та кіпріоти. Так, в середньому кіпріоти викурюють по 21,7 сигарети на день. Греки посідають перше місце в Європі за процентним відношенням курців до загальної кількості громадян країни — 42 %, при тому, що для Євросоюзу цей показник в середньому становить 29 %. Встановлено, що середньостатистичний курець в ЄС викурює 14 цигарок на день. При цьому тютюн стає причиною смерті половини курців. За словами єврокомісара з охорони здоров'я і захисту прав споживачів Джона Даллі, тютюн вбиває 650 тисяч європейців щороку.

«Тютюнова» статистика України

·  В Україні щоденно курить 45 % дорослих чоловіків і 9 % дорослих жінок; серед молоді курить 45 % юнаків і 35 % дівчат;

·  68 % курців заявили, що зацікавлені у відмові від куріння, а серед тих, хто будь-коли курив щодня, 26 % вже є колишніми курцями;

·  Понад 90 % населення України підтримує заборону куріння на всіх робочих місцях;

·  Підтримка повної заборони реклами тютюну серед населення — 70 %;

· 31 % вважає, що куріння кальяну призводить до серйозних захворювань;

· Всього в країні нараховується близько 9 мільйонів активних курців, що складають третину всього працездатного населення країни;

·Україна посідає 17 місце в списку країн-лідерів за кількістю курців;

· Щорічно до числа курців долучаються не менш 100 000 українців;

· Кожен четвертий підліток в Україні викурює першу сигарету у віці 10 років;

· Україна є другою країною у світі (після Чилі), де у віці 13-15 років курять більш 30 % юнаків і дівчат;

· Україна займає ІІ місце за кількістю викурених цигарок на одного громадянина. На кожного українця припадає понад 2500 сигарет — майже 7 щоденно;

· Розрахунки Всесвітнього банку свідчать про те, що економічні збитки України від тютюну складають близько 2 мільярдів доларів щорічно;

·За офіційною статистикою в Україні щороку від хвороб пов'язаних з курінням помирає 120 тисяч чоловік.

Поширеність щоденного куріння за останні 5 років в Україні суттєво зменшилась. Так, у 2005 році щоденно палили 62 % чоловіків (від 15 років і старше), а в 2010 вже 45 %. Кількість жінок-курців скоротилася майже вдвічі — з 17 % до 9 %.

 

За даними ВООЗ та МОЗ України


Алкоголізм та його наслідки 

Хмільне завжди простягає нам руку, коли ми зазнаємо невдач, коли ми слабнемо, коли ми втомлені, і вказує надзвичайно легкий шлях виходу з обставин. Але… обіцянки ці не правдиві: фізична сила, яку воно обіцяє, - примарна, душевне піднесення – оманливе, під впливом хмільного ми втрачаємо істинне уявлення про цінність речей.

                                                                                                Джек Лондон

 

Багато підлітків пробують алкоголь, але будь-яке зловживання не безпечно і протизаконно. Деякі, спробувавши, відразу ж припиняють. У інших цей процес виходить з-під контролю і стає залежністю.

Залежність – це набута гостра проблема здійснювати якісь дії або вживати якісь речовини. Дії, що здійснюються через залежність людини від тої чи іншої речовини, яку вона вживає, переважно є шкідливими для організму людини.

Вплив алкоголю на організм людини

Алкоголь своєю руйнівною силою пливає на всі системи й органи людини, звичайний шлях надходження алкоголю в організм – через шлунково-кишковий тракт (20% прийнятого алкоголю всмоктується у шлунку, а 80% - у тонкому кишечнику).

Найбільше алкоголь впливає на нервову систему, руйнуючи її основу – клітини головного мозку. Мертві клітини мозку не відновлюються. Вживання 100 г горілки призводить до знищення приблизно 7,5 тисяч клітин головного мозку.

Потрапляючи у шлунок, алкоголь впливає на його слизову оболонку і через центральну нервову систему ушкоджує травну функцію. Від спирту гинуть також клітини печінки. Коли кількість загиблих клітин перевищує кількість тих, що залишилися, захисна функція печінки повністю порушується, і розвивається цироз.

У народі алкоголь називають «викрадачем розуму». Це пояснюється впливом алкоголю на мозочок, у результаті чого втрачається точність і цілеспрямованість рухів, порушується скоординована робота багатьох м’язів та органів рівноваги, змінюється мовлення.

Систематичне вживання алкоголю призводить до соціальної деградації особистості і до передчасної смерті.

Сумна статистика:

1.      Внаслідок одного сп’яніння відмирає 20 тисяч клітин головного мозку. Коли вранці після випитого у великій кількості спиртного болить голова, це означає, що з виділенням сечі виходять відмерлі клітини.

2.      Від батьків-п’яниць лише 15% дітей народжуються психічно та фізично повноцінними. А після 6-8 років пияцтва (особливо матері) 100% дітей народжуються з вадами розвитку. Якими ж будуть їхні діти? Це страшна загроза генофонду нації.

3.      Багато злочинів, крадіжок, ДТП, вбивств та їхніх правопорушень скоюють у стані алкогольного сп’яніння чи під дією наркотиків.

4.      Якщо водій протягом години вип’є 0,5 л, то його реакція сповільнюється на 2/ 5 секунди. Тобто якщо їхатиме зі швидкістю 90 км на годину і йому потрібно загальмувати, то він проїде на 10м більше, ніж тверезий.

 

Для запобігання виникнення залежності кожен підліток має виробляти у собі силу волі та вміння протистояти усім негативним впливам, вміти сказати «НІ» шкідливим звичкам.

 

Пам’ятка «Вміння сказати НІ»

1.      Підтримувати зі співрозмовником візуальний контакт.

2.      Використовувати адекватні жести, що свідчитиме про відвертість.

3.      Спокійно, тактовно, врівноважено та плавно відмовляти. Забути про слова-паразити.

4.      Вдаватися до мови жестів, міміки, виразної інтонації. Має бути відповідність між тим, що людина каже, й тим, з яким виразом обличчя та якою інтонацією це каже.

5.      Уміння підтримувати розмову (не перебивати співрозмовника без потреби й не витримувати довгі паузи між висловлюваннями).

6.      Важливо, щоб слова, сказані під час розмови, були адекватними в ситуації.

7.      Впевненість у собі, своєму висловлюванні.

 

І на останок притча.

«Багатому аристократу весь час було мало свого багатства, через жадібність його ніхто не любив. І тут він почув від сусідів, що його бідного брата поважають і люблять у селі всі: і діти, і старі, і що він знає відповіді на всі запитання. Аристократ попросив свого слугу привести бідняка, а сам вирішив взяти у руку горобця, а коли прийде бідняк, запитати у нього: «Що у моїх руках: живе чи мертве?». Якщо той відповість, що живе, то багатій стисне кулак і задавить горобця, а якщо скаже – мертве, то він розкриє долоню і випустить горобця. Та на таке запитання бідний чоловік відповів: «Все у твоїх руках!».

            Адже наше здоров’я перебуває лише у наших руках. Яке воно буде зараз і майбутньому, залежить від нас. Тому перш ніж зробити щось невиправне, добре подумайте.